streda 18. augusta 2010

Taštička s šľachtickým erbom

Taštička bola ušitá pre člena SHŠ Argyll - Mareka Dedinského.
Je ušitá z bordového zamatu vyššej gramáže a podšitá hnedým ľanom. Na prednej strane je vyšitý erb starého uhorského rodu Dedinský de Nemesdedina. Náročná plošná výšivka bola robená ručne bavlnenými niťami, z časti technikou kladenej nite, doplnená pozlátenými perličkami a celý erb je olemovaný zlatým pleteným lemom. Strapce sú z farebných bavlniek doplnené zlátenými perličkami. Zapínanie je riešené na pozlátený kovový gombík. Na opasok sa pripevňuje zlato-bordovou točenou šnúrou. Všetko robené ručne, okrem točenej šnúry a metalického pleteného lemu je všetko prírodný materiál.





6 komentárov:

  1. nechapem preco ked mas taku peknu robotu, to tak strasne ojebabravas :)
    bavlna sa do europy dovazala, takze sa moc nepouzivala, ked chces vysivat, da sa to robit vlnou a vyzera to este lepsie ako bavlna
    miesto zamatu(zverstvo!) by som pouzil vlnu alebo pravy hodvabny brokat
    snurku a lemy si vies tiez spravit rucne(ked tak poradim :)), rychlo a hlavne krajsie a autentickejsie...
    je to SKUTOCNE pekne, ale bohuzial by som to na seba nikdy nedal a pritom staci trosku porozmyslat a vies spravit paradny mesec splnajuci standardne naroky Living History

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nie kazdy robi LH...a nie kazdy sa aj snazi sit LH. Snazim sa tomu co najviac priblizovat, ale Living History ozaj nie je mojim cielom, aspon zatial. Cokolvek usijem je pouzivane bezne na vystupeniach, co znamena ze to nie je len na predvadzanie, promenadovanie sa a podobne. Castokrat pridu dane odevy a doplny k urazu a su z pouzivania vyradene, ci musia byt opravene. Ak by som mala za tym stravit tolko casu, aby vsetko zodpovedalo LH a utratit tolko financii a casu hladanim materialov...tak by mi to za to nestalo. Keby putovali do vitriny...prosim...keby si majitel povedal o LH spracovanie...prosim...ale takej ziadosti sa mi este nedostalo, takze nemam dovod. A ak vies ako sa dostat k tenkej sitej vysivacej vlne, daj vediet...ja som hladala a zatial nenasla. Okrem toho doteraz som vysivala cistym hodvabom ak si si nevsimol, ovsem bavlnky som pouzila az vtedy ked mi vysivaci hodvab dosiel a uz ho neviem nikde zohnat...akosi som totiz mala doma zasobu este z CSR a teraz ten zavod uz nie je v prevadzke... Tak ak mas info kde to vsetko zohnat, rada si necham poradit a mozno sa viac priblizim LH...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. nie je nic jednoduchsie :)
    na material vseobecne odporucam www.lh-shop.cz, objednavali sme odtial, dokonca davaju zlavu ludom ktori maju dobre vybavenie, oplati sa odtial brat vlna, dratvy na sitie, skvele su tie lanove nite(sada roznych farieb) a pod.

    latky maju ale drahsie, tie sa oplati kupovat v sartore, napr. aj ten hodvab na vysivanie maju tu: http://www.sartor.cz/product_info.php?cPath=64&products_id=335

    ani ja svoje veci nedavam do vitriny, ale vdaka tomu ze na ne pouzivam vhodne materialy vydrzia.. mal som dyfynove nohavice ktore som zasival po kazdom vystupeni, odkedy mam vlnene, nemam ziaden problem.. a ta vlna bola dokonca lacnejsia :)

    cokolvek by si potrebovala staci mi napisat(jurodudak@gmail.com), rad poradim :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vdaka...ovsem tie vysivacie nite v sartore poznam..sartor je dobry...len sa oplati brat vo vacsich mnozstvach kvoli postovnemu...alebo obist system a dat si to doviezt znamymi...ovsem ten vysivaci hodvab tam je iny ako som mala...a najradsej ho vidim v rukach ako vyzera a sprava sa...ak si nahodou bral od tial tak aky je?...hrubky beznej vysivacej bavlnky?... Latky mi nerobi problem zohnat aj v BA...osobne vlnu pouzivam dost casto...apropo ten zamat...zamat je dobovy..pouzival sa...len nie bavlneny ale hodvabny...ovsem bavlneny je vseobecne tolerovany a mala som ho takmer zadarmo v starej dobrej kvalite...tzv. oponovina..vyssia gramaz...takze ozaj mi bolo vyhodne sit z neho...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ten hodvab som videl v stanku sartoru na Zbirohu, ale popravde ti neviem povedat :( tak ci tak, da sa to dat dvojmo/trojmo.. teraz som zrovna vysival hraci plan na hnefatafl vlnou a gigantickou ihlou a vyzera to celkom dobre :)
    k tomu "vseobecnemu tolerovaniu":
    bohuzial nemas pravdu.. samozrejme, ked robite scenicke predstavenia, kludne budte aj v sustakoch, ked to mate rozumne odvovodnene :) potom ale ludom nehovorte ze takto sa ludia obliekali!
    kazdopadne na bitkach kecy ako ja nerobim LH neberem.. ved o com to je potom? ked robim dobovy tabor, tak ozivujem historiu, nie? :D
    to co uz je akceptovane je tzv. KM alebo koukatelne minimum(prip. kurva malo :D) tz. vlna, lan, hodvabny brokat, strojove stehy kludne, oblecenie dobovych strihov(pre zaciatok je skvele http://www.martinus.sk/?uItem=34739)
    robit feldfrau(markytanku) v satach pre princeznu je asi trosku kravina, nie? :)
    odporucam popozerat si forum.brodec.org zistis ze na slovensku sme este celkom umierneny :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ked sa osobne mna niekto opyta ci sa takto odievali v stredoveku tak mu nepoviem ze ano..presne takto...Teraz sa mi to stalo na Devine. Pan sa zacal vypytovat a tak som detailne opisala ze saty boli usite podla doboveho strihu, ale zamat je bavlneny, co v stredoveku by bol hodvabny...ze svy su site polyesterovou nitou...ze kapuca bola sita rucne z dobovych materialov, ale gombiky su sice obalovane latkou, ale na plastovy zaklad, nie drevo...a takto do detailu aby mal predstavu co sa za tym ozaj skryva a co je zjednodusene...ovsem jeho reakcia bola ze je to krasne a ze nedobove sucasti vobec nevadia lebo nikto si to nevsimne...ano...bol to laik...ale ja to robim pre ludi..nie len pre seba...mam obmedzeny rozpocet ked sijem pre seba, podla toho aj volim materialy na detaily...jasne ze si nedovolim lem z polyesteroveho brokatu...to nie...ale ze je nit z polyesteru?...ze strapce a vysivka je z bavlniek?...aj lepsi krajciri nez som ja...napr. z hradeckeho dvora...nemaju problem pouzit na strapce ci vysivky bavlnky...ci dokonca bavlnene tkanice...ci tocenu snuru ako ja...nerobim LH a ked sa nahodou rozhodnem ho robit, to uz isto budem mat viac financii vo vrecku a viac volneho casu...a este raz opakujem...ak ma niekto poziada usit nieco LH...nemam problem...Ale pochopitelne si to dam aj zaplatit ;) predsa to je roboty a nakladov aspon o polovicu raz tolko...
    K tej markytanke...jasne ze je to kravina...a preto ju nerobim... :D

    OdpovedaťOdstrániť